نگاهی به 3 آهنگ منتشر شده میوز

خوب خوب خوب. باید همین الان بگم که خیلی مشتاقم تا آلبوم جدید رو بشنوم. برای اینکار باید تقریبا 1 ماه دیگه صبر کنیم. اما با 3 آهنگی که تا حالا روبرو شدیم میشه گفت آلبوم جدید امیدوار کننده خواهد بود.

 

Unsustainable

اولین آهنگی که از آلبوم جدید منتشر شد در تریلر آلبوم هم بکار رفت که Unsustainable نام داره. این آهنگ تقریبا بیکلامه و مبحث انرژی رو مد نظر قرار داده. فضای کلی  آهنگ بسیار پر انرژیه که میشه گفت به نوعی حماسی. آلبوم جدید هم یک اثر راک حماسی خواهد بود. در مجموع میوز خیلی تراک بی کلام نداشته و این یکی بسیار به دل میشینه. اما برای من یک آهنگ کامل به حساب نمیاد. اما نمیشه امتیاز پایین هم بهش داد.

امتیاز : 6/10

 

Survival

دومین آهنگی که  به گوشمون خورد آهنگ Survival بود که بسیار به دل میشینه. هر چند اوایل آهنگ تا حدودی به I Belong To You شبیه اما به سرعت خودشو جدا میکنه و یک تراک جذاب و خوب رو ارائه میده. این آهنگ تا اینجا از نظر من بهترینه.

امتیاز : 7/10

 

Madness

این آهنگ چندان به دلم ننشست. و در عین حال خیلی دیر اوج میگیره. بخش پایانی آهنگ رو دوست دارم و جالبه برام که آلبوم بیشتر بر اساس احساسات اعضا بنا شده. و این یعنی بدون هیچ ترسی خودت باشی و بیشتر خودت رو بیان کنی و از ایجاد فضای جدید واهمه ای نداشته باشی.

امتیاز : 5/10 

11 پاسخ

  1. maziyar

    Madness عالیه ، اعتیاد آوره ، فقط 3 بار گوش بدی گرفتارش میشی..

    8 سپتامبر 2012 در 14:56

    • آهنگ جالبیه. اوج خوبی هم داره

      8 سپتامبر 2012 در 17:40

  2. behzad

    در مورده survival واقعا 9 نیست . عالیه ولی 9 … اگه به این 9 بدیم hysteria چنده !
    در مورده Unsustainable . عالیه فقط … اهنگ scary monster and nice sprites از skrillex رو گوش کنیین واقا یه شباهتای ناجوری به هم دارن
    در مورده madness از اون جور اهنگایی که هر چی بیشتر بش گوش بدی باش بیشتر میتونی ارتباط برقرار کونی . شاید 5 براش کم باشه

    4 سپتامبر 2012 در 19:44

    • دقیقا نکته خوبی اشاره کردی. مدنس رو باید خیلی گوش داد. من هم خودم وقتی سوپر ماسیو بلک هول رو برای اولین بار گوش دادم جا خوردم.

      اما حالا که برمیگردم , میبینم اتفاقا آهنگ شاد و جذابیه. قرار نیست که فضای همه اهنگ ها مثل هایستریا جدی و خشن باشه

      6 سپتامبر 2012 در 07:01

  3. نه تنها ناعادلانس…بلکه خیلی سطحی (بی حوصله) هم هست .
    اگه دیده باشید واسه بنـــجل ترین اهنگ های خیلی گروه هایی که ادم میمونه چه چیز اونها باعث شده حتی یک نفر بخواد از موسیقی هاشون خوشش بیاد ، صــــــفحه ها مزخرفات و اراجیف می بافن محتوا میتراشن ، المنت های ساده و ضعیف رو بزرگ جلوه میدن ، هر حس بی ربطی رو بهش مربوط می کنن تا کار گروه و یا خواننده رو قوی و فوق العاده جلوه بدن …

    حالا که میوز اومده و با نهایت نبوغ و تلفیق وحشتتاک دانش موسیقایی و فن نوازندگی در «ناپایدار» معادلات موسیقی رو بهم ریخته و همچنین با تعبیرش از قانون دوم ترمودینامیک حتی پروفسورهای فیزیک رو هم به تشویق واداشته ، این نمره و این تعریف سطحی بسیار بسیار غیر منصفانه و نا امید کننده است.

    در ضمن از همه لحاظ و جوانب که بخوایم در نظر داشته باشیم ، چه آهنگی میوز داره که از سوروایوال «کامل تر» باشه ؟ (به اضافه ی قطعه پریلودش که منحصر همین آهنگ هست)
    از مقایسه تک تک پارامترهاش (و طبیعتا حس هاش ، نوازندگیاش ،وکال ، ارنجمنت …همه و همه) با قوی ترین یا بهترین آهنگ های گروه ، و این انرژی خیلی خیلی عجیب آهنگ که از تکست خیلی خیلی جسورانه اش به آهنگ بخشیده شده باید بگیم یکی از بهترین شاهکار های گروه هست …بدون ذره ای تردید

    28 آگوست 2012 در 15:14

    • تا حدودی موافقم باهات عرفان.

      اما بحث من سر این نیست که سورویوال و یا ناپایدار بد هستند. اتفاقا خودم هم ذکر کردم که سورویوال آهنگ خیلی خوبیه. نکته تنها بر سر آهنگ جنون بود که نظرات مختلف رو به خودش معطوف کرده بود.

      هنوز هم میگم نغمه خوبی داره این آهنگ اما در قیاس با کارهای پیشین گروه , این یک تراک متوسط بود.

      30 آگوست 2012 در 06:07

      • بله درسته مهیار جان که جنون نسبت به متوسط بود .
        و با «نسبت» نمره هاتم کـــــاملا موافقم کاملا ولیکن خود این نمره ها جالب نیس !!!
        مخصوصا در مقایسه با آلبوم های بقیه گروه هایی که طرفداراشون دم از موسیقی آرمانی در نهایت ضعیف بودن کارهاشون میزنن…
        بد نمی بود امتیازها رو نسبت به کارهای خود گروه میدادی… اونم هر سبک رو به صورت جدا !
        بالاخره کسی بیاد این صفحه و ببینه نمی فهمه که از اون سبک و ژانر میوز که جنون درش 5 گرفته مثلا شاهکارهای سینگ فور ابسولوشن ، اندلسلی ، آی بیلانگ تو یو، آن-اینتندد و … هم هستند که هر کدومشون غیر قابل مقایسه باهم و همچنین با آهنگ های همتا از بقیه گروه ها هستند .

        ولی باز بنظرم در هر صورت نمره سوروایوال چیزی کمتر از 9 نیست…مخصوصا با اون عطش بی نظیر و اجرای بی همتایی که در اختتامیه المپیک از مت شاهدش بودیم …
        آتیش بازی و رقص نور و مردم یا گیتار زدن بدون تحرک،تسلط کامل و …( تازه در سطح های غیر قابل مقایسه) ،چیزی نیست که «تــــفاوت» رو نشون بده !
        بی برو برگرد یک افتخار بود برای اونهایی که تاحالا اجرای غول آسا و مهیب رو تاحالا ندیده بودند …

        30 آگوست 2012 در 23:13

      • نه عرفان. سورویوال 9 نیست. چون اگر الان بخوای به سوروایوال 9 بدی. ممکنه یک آهنگ عالی تو آلبوم ببینی که ارزشش 9 باشه. در اون صورت نمیشه گفت سورویوال 9 هستش.

        وقتی که آلبوم منتشر بشه احتمال داره که سورواوال 9 بمونه یا اینکه در قیاس با بقی تراک های عالی رتبه اش بیاد پایین.

        در ضمن میوز قابل قیاس با گروه هایی که میگی نیست. در نتیجه خیال خودمون از گروه مون راحته که قرار نیست با تبلیغات آلبوم خودشو خوب جلوه بده.

        در این بین کار سختی میشسه که بخاطر چند تا مخاطبی که میوز رو نمیشناسن بیای طبقه بندی کنی بر اساس سبک و یا توضیحات جدا بدی.

        31 آگوست 2012 در 09:43

  4. ناعادلانه اس، و نظر شخصیه

    24 آگوست 2012 در 22:03

  5. behzad

    عادلانست

    21 آگوست 2012 در 08:28

بیان دیدگاه