میوز از گذشته تا کنون : اولین اجرا

اولین اجرا

«اولین اجرای ما شبیه به گروه کیور بودش (The Cure) چون ما سعی کرده بودیم خیلی شبیه سبک گوث راک باشیم و موهامونو هم مشکی کرده بودیم. گروه رو Rocket Baby Dolls میدونستیم و اون موقع میوز در کار نبود. این تنها باری بود که این شکلی ظاهر میشدیم و در دفعات بعد شکل آدم تری به خودمون گرفتیم ! » متیو اینگونه اولین تجربه اجرای خود رو شرح داد. اغلب از میوز میخواستند که آهنگ های دیگران را اجرا کنند که این نفرت شان را به همراه داشت. آن ها میخواستند که موسیقی خودشان را اجرا کنند که نیازمند کنسرت های زیادی بود. در اکتبر 1995 دنیس اسمیت که مالک استودیو ضبط موسیقی در انگلستان بود آن ها را در دهکده کورنوال برای اولین بار کشف کرد. او در مورد خلاقیت متیو میگوید : » متیو طیف فکری شگفت انگیز و متغیری داره. او یک ذهن بسیار خلاق و پر تخیلی داره که در همون دوران اولیه هم میشد دید. همیشه همه چیزو به چالش میکشید و وارد بحث هایی میشد که برای یک آدم بالغ 20 سال طول میکشید که به نقطه نظر مشترکی باهاش برسه. مغز یک آدم بالغ بر تن اون جوون بود «.

اسمیت به او زمان آزاد و مجانی داد تا در استودیو خودش کار ضبط انجام دهد. از همین طریق توانستند یک ای پی (EP) هم ضبط کنند که با آن توانستند طرفداران زیادی را در انگلستان به خود جلب کنند. این همچنین باعث شد که مجلات و رسانه های مختلف به آن ها توجه نشان بدهند که در این میان ان ام ای (NME) هم مستثنا نبود. در نتیجه اسمیث یک شرکت تولیدی ضبط موسیقی را تحت نام تست میدیا (Taste Media) تشکیل داد که اختصاصا برای میوز بود.

علیرغم موفقیت میوز , بسیاری از شرکت های ضبط موسیقی مشتاق کار با میوز نبودند. طبق نظر آن ها , میوز خیلی به ریدیوهد شبیه بود اما با تمام وجود , چند تور برای میوز در آمریکا در نظر گرفته شد که توانست نظر کمپانی ضبط ماوریک  Maverick را جلب کند که متعلق به مدونا بود. مارویک بعد از آن یک قرارداد با میوز بست تا در شب کریسمس سال 1998 برایشان اجرایی داشته باشد. با بازگشت شان از آمریکا , تست میدیا چند قرارداد ضبط با کمپانی هایی در اروپا و استرالیا ترتیب داد. بنابراین آن ها یک ای پی دیگر را اماده کردند که Muscle Museum نام گرفت که توانست نام آن ها را بیشتر بر سر زبان ها بیاندازد. جان لک (John Leckie) که آلبوم های گروه هایی چون ریدیوهد – استون روز و ورو را تولید کرده بود برای ضبط آلبوم شوبیز (Showbiz) به آن ها ملحق شد. در نتیجه اولین آلبوم میوز در 4 اکتبر 1999 در سرتاسر دنیا منتشر شد که دو تک ترانه Uno و Cave به موفقیت های بزرگی دست یافتند .

—-

پایان بخش سوم 
بخش بعدی : عصر شوبیز – منشا تقارن

بیان دیدگاه